Make-Up Tips voor beginners!

Je kunt het al zien aan de titel hierboven,ik ga vandaag wat make up tips delen voor als je net begint met make-up.

Ik weet dat ik ook vrij veel jonge lezers heb die misschien net zijn beginnen met make up en wel wat tips kunnen gebruiken… Denk hierbij aan: leuke betaalbare make up merken,hoe kun je het best beginnen? En echte aanraders!

Dus ben jij net begonnen of wil je graag beginnen met make up,en kun je wel wat tips gebruiken? Lees dan even verder.

O,en nog even iets vooraf: ik ben natuurlijk geen professional qua make up,al mijn tips zijn iets waar ìk iets aan heb gehad en jullie wil mee geven,als je er anders over denkt kan dat natuurlijk ook. Smaken verschillen! En laten we dan nu beginnen 😉


Make Up Merken:

Er zijn een aantal make up merken die ik persoonlijk het fijnst vond om te gebruiken toen ik net begon met make up.

Dan heb ik het over merken die verkrijgbaar zijn bij de drogisterij en die ook vriendelijk zijn voor je portomonnee.

Laten we beginnen met het eerste merk:

  1. Essence:


Essence staat zeker op nummer 1 van dit lijstje. Essence is een prachtig merk met mooie producten,die kwalitatief ook zeker niet verkeerd zijn.. Ook is dit merk een goed voorbeeld van Budget. De meeste producten zijn rond de €2,00 á €3,00 . Zeker weten een goed merk op mee te beginnen!

2. Catrice:


Catrice is ook weer een merk waar je prima mee van start kan gaan. Als je geen zin hebt om rond de €10.00 voor een lipstick of blush te betalen,is dit merk perfect voor jou! Catrice make up is een beetje te vergelijken met essence,alleen zijn de prijzen een stukje duurder. Wel moet ik dan gelijk zeggen dat ik veel van deze producten toch wel een tikkeltje fijner zijn dan die van essence. Als je op zoek bent naar een budget merk die toch kwalitatief iets beter is dan andere budget merken,kun je het beste voor Catrice gaan. De producten zijn rond de €5,00.

3. Hema:


Waarschijnlijk ken je Hema als een soort “warenhuis” waar je zowel kunt eten als kleding en huis accesoires kan kopen.Maar toch heeft Hema ook een vrij uitgebreide make up collectie. Ook de producten van Hema zijn erg fijn geprijsd en zijn prima mee te werken. De prijzen liggen tussen de €3,00 á €6,00.

Dit waren toch wel mijn top 3 lievelings budget make up merken. Maar ik heb natuurlijk wel meerdere merken die ik erg fijn vind! Hier nog even een lijstje met nog wat merken die ik erg fijn vind.

-Etos 

-NYC

-W7

-Miss Sporty

-Max en More make up (action)

Hoe kun je het best beginnen?

Natuurlijk moet je zelf weten wat je wilt dragen maar er zijn wat dingetjes die misschien wel fijn zijn om te weten!

Om te beginnen: Wat wil je dragen voor elke dag?

Zelf zou ik beginnen met een basic look. Een beetje mascara misschien wat concealer en wat lipgloss of lipstick.

Als je begint met make up is het wel handig om niet tè veel op te doen. Ik bedoel geen lagen foundation. Zeker als je jong bent kan dat je poriën flink verstoppen. Dus als je een mooie basis op je gezicht wil,zou ik gaan voor bb cream. Dat is iets minder dekkend en voelt wat fijner en luchtiger aan. Als je nou per se foundation op wilt doen,doe dan van te voren een primer op zodat het er wat natuurlijker op ligt. En je poriën minder zichtbaar maakt.

Ook is het wel handig om even op internet te kijken welke kleuren lipstick of oogschaduw het mooist bij je staat. Zo krijg je niet het probleem dat de kleuren vloeken en minder flateus staan bij je ogen of haarkleur. Ook is het handig om te weten of je een warme ondertoon of een coole ondertoon hebt. Dat is ook erg belangerijk bij het uitkiezen van een goeie foundation.

Als laatste Echte aanraders!:

Concealer:

Mijn favorieten concealer is de catrice liquid campouflage concealer. Deze concealer geeft perfecte dekking,is te koop in vele lichte en donkere kleuren èn is super budget. 

Foundation of BB cream:

Het is misschien een beetje raar maar zelf gebruik ik geen foundation of bb cream en op het moment ook geen concealer,het is beter voor mijn huid en ik heb de dekking niet echt nodig. Ik heb de concealer waar ik het net over had in het begin van het jaar nog wel veel gebruikt en was een echte favoriet. Nu gebruik ik hem niet meer…

Poeder:

Mijn favorieten poeder is de all about matt powder van Essence. Deze zorgt er voor dat mijn gezicht matt is en de hele dag zo blijft. Hij is super betaalbaar en een echte aanrader!

Blush:

Blush is een beetje moeilijk voor mij omdat ik zoooooveel favorieten heb. Over het algemeen ben ik het meest fan van essence blushes. Deze zijn betaalbaar en er is veel keus in het Essence schap.

Highlighter:

Mijn favorieten highlighter van het moment is van Catrice: de high glow highlighter. Deze geeft een hele mooie witte glans,en is gewoon prachtig!

Mascara:

Mascara hoef ik niet lang over na te denken omdat ik over het algemeen alleen maar budget mascara’s gebruik. Mijn favoriet is de Catrice glamm en doll mascara. Deze geeft mijn wimpers een krul,lengt èn volume. Een review van deze mascara staat online op mijn blog.

Oogschaduwpalette:

Ik gebruik eigenlijk bijna nooit oogschaduw mono’s en ga daarom gelijk door naar palettes. Mijn  2 favorieten van het moment zijn: het freedom audacious 3 palette en het naked chocolate palette van I Heart Make Up. Deze zijn allebei super budget en hebben veel  pigment.

Lipstick:

Ook van lipstick heb ik verschrikkelijk veel favorieten. Mijn favorieten budget lipsticks zijn toch wel van Catrice. Deze zijn romig,goed gepigmenteerd en blijven lang zitten. Ook die van Essence vind ik erg fijn. Catrice: Ultimate Colour  €3,99 Essence: normale lijn €2,39.


Dit was dan mijn artikel over “Make Up tips voor beginners”. Ik hoop dat jullie er iets aan hadden. Ik wil jullie nog èèn tip mee geven,en dat is: draag wat je zelf wilt! Als jij alleen mascara wilt dragen is dat prima,en als je met oogschaduw en eyeliner naar school wilt is dat ook goed. Je moet doen waar je jezelf fijn bij voelt. Als je nou wilt dat ik vaker van dit soort artikelen schrijf,moet je het even laten weten. 


Vraag: Hoe oud was jij toen je begon met make up?

 

Geef een reactie

