DIY blush&highlighter maken!

Hoi!

Vandaag heb ik iets voor jullie wat ik al een lange tijd niet heb gedaan.

Een Do It Yourself!

Ik was een beetje op het internet aan het kijken hoe je makkelijk en snel blush of highlighter kon maken.

Voor veel van deze diy’s had je veel dingen nodig die ik niet in huis had liggen.

Ook waren er veel stappen om te voltooien voordat je dan uiteindelijk iets had.

Dus toen bedacht ik: zou er niet een makkelijkere manier zijn?

Ik heb wat dingen geprobeerd en ben er uit gekomen…

Willen jullie zien hoe ik mijn oude blushes en oogschaduw om tover tot iets nieuw?

Kijk dan verder:


Ik heb een palette gebruikt die ik eigenlijk nooit gebruikte voor make-up.

Het was een palette van de action met wat contour en highlight kleuren.

Ik heb deze poeders uit het palette geschept met een vorkje,en zo hielt ik deze legen containers over.

Hierin ga ik uiteindelijk dus de blush en highlighter in doen!

Tip: je kunt ook oude containers gebruiken van blush of highlighter.


  

Dit zijn wat oude oogschaduws,blushes,highlightstick etc. die ik heb gebruikt voor de diy.

Je kunt vanalles gebruiken…. Zelf heb ik ook de producten diè ik heb gebruikt gemengt.

Je kunt bijvoorbeeld ook oogschaduws uit een palette of bronzer gebruiken natuurlijk.



Zodra je de poeders hebt uitgekozen die je wilt gaan gebruiken,kun je ze leeg gaan schrapen.

De poeders doe je dan in een kommetje of bakje.



En dan het magische product waar we uiteindelijk de blush en highlighter mee gaan maken: nivea creme.

Nivea creme zorgt ervoor dat de poeders een creme product worden,maar dat de kleur wel goed te zien blijft.

Je kunt natuurlijk ook een ander creme gebruiken,het liefst een die niet al te vloeibaar is..

Anders krijg je al snel een soort papje en dat moeten we ook niet hebben….

Bereiding:

Als je de nivea creme hebt toegevoegd aan je poeders,moet je deze twee goed met elkaar mengen.

Als je creme (zoals bij mij het geval was) wat moelijk te mengen is,kun je de poeder en de creme ook even in de magnatron zette. (Circa 20 seconden)

Als de poeder en creme èèn geheel zijn geworden,kun je ze in je containers doen.

Zelf vond ik de creme blush en highlighter iets te vloeibaar geworden en besloot ze voor een tijdje in de vriezer te doen.

Na ongeveer een uurtje (eerder kan ook wel) heb ik het palette er weer uit gehaald.

Dit was het resultaat:

Zo zien de creme producten er uit!

Er kwam bij mij wat vloeistof uit de producten dus heb ik even met een servetje de producten droog gedept.

De highlighter heb ik gemaakt door een combinatie van mijn essence mono,mijn MUA mono,mijn highlighter stick en wat roze en oranje kleuren uit een oud essence palette.

Door de roze en oranje shimmer kleuren uit mijn essence palette,is de highlighter wat warm van ondertoon geworden..

Persoonlijk vind ik dat nèt wat mooier dan koelere highlighters,maar dat is natuurlijk persoonlijk.

De blush heb ik gemaakt door mijn action blush te mengen met een beetje van de highlighter stick.

Daardoor is de kleur iets lichter geworden en heeft hij een mooie glans.

Ook heb ik nog swatches voor jullie op mijn hand èn gezicht!


That glowww😍😍

De highlighter op de jukbeenderen:

 

In èèn woord: prachtig!

De blush op de wangen:

 

De blush was niet erg goed te zien op de foto,maar je ziet toch wel een beetje een roze kleurtje op mijn wangen.

Ik vind de blush èn highlighter echt prachtig!


Dit was dan de DIY om zelf blush of highlighter te maken.

Je kunt op deze manier natuurlijk ook andere producten maken, zoals: oogschaduw of bronzer.

Het fijnste van deze DIY vind ik dat je er weinig producten buiten de poeders zelf voor nodig hebt.

Zo kun je toch zonder veel moeite je gebroken of oude poeders omtoveren tot iets nieuws!

Ik hoop dat jullie iets hadden aan deze diy en dat jullie natuurlijk overwegen om hem zelf ook te maken!

Als je hem hebt gemaakt: stuur dan even een foto via instagram.

Dankjewel voor het lezen en tot de volgende keer!

Xoxo Sam


Geef een reactie

