Make up op verschillende manieren gebruiken💋

Ik zie wel eens producten in de winkel liggen die je op 2 of zelf meer manieren kunt gebruiken.

Zoals bevoorbeeld blush sticks: deze kun je gebruiken als blush en voor op de lippen.

Toen ik zat na te denken dacht ik bij mezelf:zou het niet kunnen om gewone producten als blush,bronzer,highlighter,lipstick etc. Op verschillende manieren te gebruiken?

Toen ben ik een beetje gaan kijken in mijn make-up stash en heb verschillende dingen geprobeerd.

Dus bij deze: make-up producten op verschillende manieren gebruiken.

Ik ga het per categorie doen en laten zien hoet het eruit ziet als je het product gebruikt op andere plekken dan waar het eigenlijk voor is bestemd.

Laten we beginnen!

Lipstick:

   

 De naam zegt het natuurlijk al,liostick is voor de lippen.

Maar je kunt het ook op een andere manier gebruiken:

Als blush.

  Op de foto hierboven kun je zien hoe het eruit ziet als ik de lipstick als blush draag.

Met een laagje transparante en matteerende poeder ben je er van verzekerd dat je “blush” de hele dag blijft zitten.

Het resultaat vond ik erg mooi en ga het zeker vaker doen als ik even snel me blush bij moet werken.

Blush:

  Het volgende wat ik ga laten zien is blush.

Want net zoals lipstick kun je blush voor nog andere dingen gebruiken dan alleen je wangen. 

Je kan blush namelijk ook gebruiken voor op je lippen.

Het klinkt misschien een beetje raar maar als je een beetje lippenbalsem op doet,en dan wat blush aandept,kan het er heel mooi uitzien…

Blush swatches:

 

Blush op de lippen:

  

De poeder hecht zich aan de lippenbalsem zo krijg je geen poeder effect maar echt een lipstick effect.

Het voelt erg prettig,je voelt alleen de lippenbalsem.

Het is dus wel belangerijk dat je er een laagje lippenbalsem onder aanbrengt!

Zo zie je maar weer dat je ook blush op verschillende manieren kunt gebruiken!:)

Extra tip:

Ook kun je blush als oogschaduw gebruiken.

Als je een mooie gebakken blush hebt,kan dat namelijk ook erg mooi zijn op het ooglid!:)

Bronzer:

  

Bronzer kun je natuurlijk gebruiken om je gezicht wat vorm te geven.

Maar bronzer kun je ook als oogschaduw gebruiken.

Een bronzer met shimmer: zoals op de foto hierboven,kan heel mooi zijn op het ooglid.

Heb je een matte bronzer?mooi om in de crease aan te brengen.

Bruine oogschaduw en witte oogschaduws:

  
   
 
Hierboven zie je wat swatches van highlight kleuren uit een oogschaduw palette.

Deze kun je natuurlijk ook gebruiken als higlighter op de jukbeenderen of op de neusbrug.

Het zelfde geld voor bruine oogschaduw: deze kun je ook gebruiken om te contouren.

Je hoeft weer minder make up te kopen en bespaart weer wat geld….

 Highlighter:

  

  

Je zag het mischien al aankomen:Highlighter.

Highlighter is natuurlijk bedoelt om je jukbeenderen een kleurtje te geven,maar deze kun je ook prima als oogschaduw gebruiken.

Mooi in de binnenste ooghoek,het wenkbrauwbot en gewoon op het ooglid voor een simpele look.

Dit was het dan,ik hoop dat jullie het leuk vonden en er wat aan hadden.

Mischien is het handig geweest als je niet teveel wil uitgeven aan verschillende make up producten.

Tot de volgende keer, doei!

Xoxo Sam.

Geef een reactie

